Härlig lördag

Gårdagen gick bra. Hade först bara ett möte hos psykologen inbokat för dagen.
Men sen ringde en vän och ville ta en fika på stan. Sagt o gjort. Det blev en god frukost inne på Expresso House. Gud så god Kyckling Hickory bagel. (Säkerligen felstavat) sen var det psykologdags. Kändes bra. Vi ska jobba mkt med mitt tänk. Framför allt min urdåliga självkänsla. O mina tankar kring mat. Har lätt att hamna i negativa spiraler vad det gäller just mat. Får ofta dåligt samvete över vad jag äter osv... Vill sluta med detta och ha en sund inställning till just mat. Viktigt tycker jag men min hjärna vill ej förstå. Just nu o 13 veckor tillbaka så går jag på 5:2 dieten. Funkat bra hittills iaf. 
Sen när jag var på väg hem igår ringde min mamma och ville ta en fika. Så inom dagis, hämta hem lillponken och hem o möta upp mamma o deras valp. Mys blev de iaf till slut när busen lugnat sig något. Kul att träffas. Det kommer bli en go o mysig hund. 
Sen efter de skulle jag och sonen åka till svärföräldrarna för att slippa sitta själva en fredagskväll då sambon jobbar. Blev faktiskt mysigt. Mat o massa fika. (Båda två är från fikagenerationen) Vi va hemma väldigt sent så sen kröp jag bara ner o läste boken Leva. Underbar må bra bok.
Tror mycket på den. 
Längre fram kommer ett inlägg med namn på litteratur som har hjälpt mig upp ur de där svarta hålet.
Men det blev för mycket igår för mig känner jag idag. Förr, alltså innan jag gick in i väggen älskade jag fart o fläkt. Vi skulle alltid hitta på något tycke jag. Nu efteråt är jag så känslig.  Får lätt ångest om de blir för mycket . O det var just det jag fick igår innan sista stoppet. Jag måste lära mig säga Nej! Men hur då? Utan att få ångest?! Svårt det där.

Idag har vi bara myst på soffan hittills. Vi väntar på att sambon vaknar så vi kan käka en god brunch tillsammans. Sen ikväll är vi bortbjudna på middag. Ni ser. Kan ej säga nej . Men en sak idag borde jag klara. Huvudvärken from hell bör vara borta då dessutom.



Kram på er o ha en trevlig helg
O glöm inte att LEVA! 
1 Fröken M:

skriven

Här har du en till som GÄRNA fikar !
Men är man uppväxt med en mormor och farmor som alltid hade nybakade bullar hemma så har man det lixom i "blodet" ;)

Att lära sig säga NEJ är något som även jag borde "öva" på. Jag säger ofta JA, bara för att det många gånger är lättare, man slipper ta en diskussion.
Men faktum är att jag har lovat mig själv att 2016 ska bli året då jag sätter MIG och mina killar i fokus.
"vänner" och bekanta som konstant tar mer än de ger ska "rensas bort" och istället ska jag fokusera på sånt som gör MIG och killarna lyckliga.

Livet är för kort för att bara vara andra till lags hela tiden !

KRAM

Kommentera här: