Fredagsfys byts mot...

 
 
 
Fredagspsyk....
Mm okej, passar dåligt ihop kanske.
Men idag blir det ingen simning då jag inte känner mig riktigt iform än. Halsen kliar än och näsan rinner.
Är jag inte bättre imorgon så ska jag ut och springa för att se om det kan få fart på bakterierna så skiten bryter ut någon gång.
Hursom, idag när jag lämnat lilleman på dagis (ja jag säger dagis, det betyder inte att jag på något sätt nedvärderar deras arbete överhuvudtaget. De är sanna vardagshjältar) åker jag vidare in till stan för mitt andra samtal hos psykologen. Har under hela min sjukskrivning gått på täta samtal hos en kurator. Men kände nu att vi kom inte längre där. Vi hade "ältat" allt och ventilerat . Nu vill jag vidare, framåt.
Första mötet hos min psykolog var förra fredagen. Det kändes oerhört bra. Jag var nervös innan. Det gäller ju verkligen att man hittar rätt person. En person som man klickar med och som man vågar öppna upp sig inför.
Det känns bra med min. Har sån oerhört tur så det visade sig att min psykolog hon har jobbat med barn med olika diagnoser. Framför allt autism. Känns som ett tecken minst sagt.
Jag blev förvånad över hur lätt det var att prata, allt bara kom av sig själv. Som om en ventil bara öppnades.
Känns skönt att få hjälp en gång för alla för att sen må så mycket bättre.
 
 
 
Ha en underbar fredag.
1 Therese Bjärstig:

skriven

Det låter sannerligen som du hittat "rätt" så oerhört skönt det måste kännas!!! Å jag gläds med dig i det ska du veta. Hoppas du endera får fart på bacillerna eller så kommer dig ut å springer, min hals bråkar ännu, fick skitont efter en sparktur nu då jag hämtade ungarna :-( Surt! Ha en fin helg <3

2 Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

skriven

Svar: Ja, det var en riktigt fin kväll :D Tack så jättemycket, vad kul att du tycker att jag är duktig :D

Kommentera här: