Operation och ny familjemedlem

I måndags opererades lillkillen. Mandlarna minskades rejält och polyper i näsan togs bort. Operationen gick jätte bra. Lillkillen va oväntat duktig. Inte en tår, inte ett gnäll. Bara mamma hans som fällde många tårar när lillkillen sövdes. Usch o fy va otäckt de va.
Men nu är det gjort. Vi två är hemma hela denna veckan för läkning. Klockan ställs var sjätte timme för att kunna ge smärtlindring. 



Idag är det två månader sen jag tog beslutet att testa vara sockerfri ett år. Två månader! Känns som längre tid än så. Går bra. Saknar de inte längre. Där emot är det lätt att bara råka ta ngt. Men än har det inte gått så långt att det kommit in ngt i munnen. Nära men inte in. Men lätt att bara ta ngt ur ungarna gottepåse, av ren rutin. Men nä, inget intaget. Stolt!

Idag åker tösen min till sin pappa. Kommit överens om detta. Istället för att hon åker dit fredag till måndag ojämna veckor så ska vi testa onsdag till måndag. Känna tufft. När tårarna kom på henne i morse blev de tufft. Men hon vänjer nog sig. Jag gör aldrig de. Men det är för hennes skull. Så vi kommer ifrån varann o kanske finner kraft o energi. Denna veckan o helgen har varit så bra.
Hon har varit glad!! Lycka!
I lördags hämtade vi hem en ny familjemedlem. Lille Skutt. Vår käre skutt ska hjälpa tösen lite oxå. Barn med lite svårigheter mår bra av djur. O jag älskar djur. Så en kanin fick det bli. En stor Rexkanin. Så fin o så go. Vilken personlighet.





I söndags a vi ute massa timmar med våra underbara grannar. Vilket vårväder. Träffades på gården, barnen lekte , vi vuxna tjötade och sen grillade alla korv. Mys. Det va trötta barn på kvällen. 
Nu mys med lillkillen på soffan.
Träna de får bli till helgen då sambon jobbar kväll/natt.

1 Therese Bjärstig:

skriven

Så skönt att op gått bra <3 Å det låter som om ni hittat balans också med mer delad tid hos er båda föräldrar samt en kanin som kan hjälpa till, hoppas och tror att ni snabbt kommer att märka en förändring. Massa kramar!!!

2 Cecilia:

skriven

Skönt att det har gått bra med operationen! Det är nog alltid svårt att göra en förändring i familjen när inte alla är riktigt nöjda. Jag tror att det kommer att bli till det bättre när allt har lugnat ner sig lite och när ni har fått en rutin på det. Kan absolut vara bra att ha en mjuk kanin att sin kärlek och energi på! Kram

3 Mia:

skriven

Duktig kille! Jag gjorde också den där op när jag var liten. Tror tekniken gått framåt dock. Minns mest att jag bara fick äta glass i flera dagar :)

4 Therese Bjärstig:

skriven

Tittar in och lämnar en fredagskram och önskar er en fin helg <3 KRAM

5 Therese Bjärstig:

skriven

Hej vännen! SÅ härligt med löppass med din jobbarkompis! Här har vi superväder, sol, å jag sitter å vill uuuuut, men jag är själv hemma (maken åkte tidigt i morse för att jobba, å barnen vaknar nog snart så jag kan inte.... surt. Men när M kommer hem igen så hoppas jag kunna tjuva till mig en timmes promenad eller lite fartlek/intervaller :-D Underbar tid nu! KRAMIS

Kommentera här: