Reglerna för sockerfri 2015

 
Har spånat lite på regler till min utmaning.
Jag ska hålla mig borta från socker år 2015. 
Så det kan tyckas att regler är onödiga. Men funderar på lite regler och öven lite delmål och belöningar för att pusha mig själv lite. 
Ta det hela i 3 månaders etapper kanske? Sen väntas en liten belöning? Hmm vet ej. Och nej inte i form av socker då. Utan utmaningen är fortfarande INGET socker under 1 år. Vill verkligen ge min kropp denna unika chans. Att läka och må så bra som möjligt. Se om det förändrar något. 
 
Men, för att jag inte ska få några moraltanter efter mig ska jag klargöra en sak meddetsamma. Jag kommer inte att ta denna utmaning till sin spets och bli så extrem som jag och sambon var en sockerfri månad när vi läste på allt! Utan jag utesluter allt som uppenbart innehåller socker såsom kakor, godis, glass, sylter , saft osv... men kommer inte läsa på allt som inhandlas. Det har jag inte tid till. Jag har familj, jobb och vill även hinna träna. 
 
Åter kommer och kommer att fylla på detta inlägg när jag har spånat färdigt. Har ni tips och ideer så kommentera mer än gärna.
 
 
bild lånad här

Kommentera här: