Dag 9 Nytt beroende?

Tidig em.
Idag när jag för första gången på över en vecka är på benen här hemma, ja då är sötsuget värre än någonsin. Jag har precis tryckt i mig  smörgåsrån (fullkorn)med honung och smör. Oj va gott! Min nya favvis. Men oj. Kanske borde vänta med honung ett tag? Just ju känns de som substitut för sockret.  Det är ju ett naturligt socker men kanske är för nära inpå? Vad tror ni?
Kanske är dumt att riskera utmaningen.  Kanske bör låta det gå ett par veckor innan naturliga sötningsmedel får ingå i min kost. 
Svårt det där.  Farligt gott va det iaf.
 
 Kväll.
Mamma kom inom när hon hämtat hem min tös från skolan. Dom hade shoppat fika. 
DETTA?!
 
 
Gräddbullar och Chocolate cookies?!! Snyft. Inte blev det bättre mitt sötsug nu iaf. Inte av att dotterns ( som nu är  hemma från sin "pappahelg" ) humör var så sjukt dåligt. Att en 8 åring kan ha ett sådant temperament alltså. Suck. Man vill bara ut och  springa, eller överkonsumera SOCKER!
Får bli en tidig sänggång känner jag....
 
Kram på er
1 ♥ Sojka ♥:

skriven

Ja det är inte gratis precis att gifta sig och allt blir mer än vad man tänkt från början. :) I april gifter vi oss! :) kram

2 Therese Bjärstig:

skriven

Hej vännen! Så skoj att du bloggar på igen, jag ska följa dig och peppas av ditt sockerfria leverne och träning, har ätit antibiotika och varit sjuk en månad, men nu ska jag smyga igång med löpningen igen tänkte jag, få saker gör ju en så lycklig som just det! KRAM

Kommentera här: