Dag 7 Huvudvärk, tips på sockerfritt gotte? Någon? Snälla!!

 
En vecka har gått. En hel vecka.
Visst jag har legat sen i söndagskväll, men ändå.
Tuff morgon. Vaknade sur och irriterad med bara socker i huvudet. Huvudvärken from hell. Ville bara trycka i mig några goda chokladsnittar som jag vet bevaras där nere i köket i en fin plåburk. Så gick några sekunder så kom jag på. Utmaningen. Där sket det sig. 
Det känns så långt bort. Så stort. Kan verkligen förstå dom som ska sluta röka. Hmm host harkel , för man har ju själv varit där och varit så pass korkad att man rökte. Längesen, men ändå.
Även där va det samma problematik. Hur kommer livet utan morgonciggen att vara? Kommer det att vara värt de? Så löd mina funderingar där och då.
Otroligt så likt man tänker nu. Hur kommer livet att vara utan socker? Precis som om hela världen rasar samman utan de? Men det är just så det känns. Att jag aldrig mer kommer att kunna njuta av livet fullt ut. Löjligt, jag vet. Men jag kan inte styra över mina tankar. Tyvärr.
Känner nedstämdhet av bara tanken att tacka nej vid kalas och fest. Tacka nej till det goda söta. Men det blir väl bättre. 
 
Kände en markant skillnad idag när jag åt frukost. En sak som jag sagt så många gånger förut när jag har haft mina sockerfria månader. Hur pass stor skillnad det är nu när man äter ngt. Nästan vad som helst. Hur mycket mer man njuter av smaken. Kanske bara jag, men det jag äter nu det smakar mer. Tar mig mer tid att känna efter kanske när jag inte bara slevar in allt i ett nafs. 
 
Blir en stor press på mig idag igen. Men jag kan inte tvinga min familj att avstå bara för att min utmaning är här och nu. Idag ska sambon och sonen in till stan och hämta hem en möbel och samtidigt svänga inom GODISHUSET som min 3åriga son så glatt meddelade med stolt blick. Godishuset, mitt andra hem.Oj vad många sorter dom har där. Men nope. Jag ska nog kunna ta och fixa något annat åt mig. 
Någon som har ett bra tips på gott sockerfritt gotte? Ska tillägga att jag är allergisk mot nötter av all sort även mandel. 
 
Nu ska jag sätta mig ner och fila på reglerna som ska gälla detta år. Lite sent påtänk jag vet. Men jag startade pang boom då det kändes rätt den dagen. Det var mitt uppvaknade i mitt stora problem.
 
 

Kommentera här: