Dag 6 Matlust, sockersug och mitt beslut

 
Fy fan! Matlusten är tillbaka och så oxå mitt gottesug. Mitt gottesug som så fint legat begravt bland feber och ledvärk. Jag som tyckte detta gick så bra! Va jag dum i huvudet då eller?!!!
Sambon och sonen ska baka chokladbollar nu. AHhh!! Det är alltid jag som gör det med barnen ju. Why?! Jo för att jag älskar smeten. Inte färdiga chokladbollen utan smeten. Kletigt och lite varmt. Jag och barnen äter alltid halva smeten sen rullar vi resten till bollar. ha ha
Men idag så får jag istället ta ett bad. Hur fan ska detta gå?
Inte bättre blir det när mamma skickade ett sms att jag såg utmärglad ut och att jag gott kunde skjuta upp det här med sockret nu när jag tappat så mkt i vikt dessa sjukdagarna. Så jag fick energi igen. Snällt tänkt och jag vet hon menar så väl älskade mamma min.
Men det är inte den energin jag vill eller min kropp vill ha eller ens behöver. Det är så svårt att få den förståelsen från alla. Trodde mamma skulle förstå mer.
Jag har förklarat att jag ska ta detta året och satsa på mig, mitt mående och min kropp.
Hon tyckte att jag kunde ta en liten chokladboll. Om inte annat så för att göra sonen glad! 
Nej! Det är detta jag inte blir klok på. Att om du tänker på din hälsa, din kropp och ditt mående ja då är man helt plötsligt taskig mot den som bjuder.
Får inte riktigt ihop de?!
Jag förstår att mamma inte menar så, men jag är nere nu pga sockret pga att jag är sjuk. Mamma står ändå på min sida i denna utmaning och det är tur. Att jag har hennes stöd. För det är många som kommer att ha åsikter och kommer att fälla dumma kommentarer. Kan redan höra vissa på jobbet - Du som är så smal redan varför gör du de?! Ahh suck , det är just detta det inte handlar om. Blir så trött på alla som tror att denna utmaning ska handla om att gå ner i vikt. Jag vill bara bli friskare må bättre. Jag har inga tankar på att tappa vikt. 
Det lär bli det tuffaste i utmaningen tror jag. Att tackla alla som ska säga sitt om MITT VAL.
Men jag får helt enkelt skaffa mig skinn på näsan. Lär mig att ryta till och säga ifrån.
 
Jag gör detta för min hälsa och för mitt välbefinnande.
 
 

Kommentera här: