Dag 5 ......

 
Fortfarande sängliggandes. Va på vårdcentralen igår. Jodå halsfluss plus någon infektion som satt sig i hela kroppen. Ont till och med i tänder och käkar.
Så jag får nästan bara i mig flytande föda. Proviva och soppa. Rån går oxå bra att halvsutta på. 
I förrgår gick även varmmacka bra med massa alvedon i kroppen. Idag känner jag sug efter socker. Det har jag inte gjort nu de andra sjukdagarna, inte så konstigt kanske. Man har ju inte haft matlust alls. Men idag har jag lite sug. Men inte alls som första dagen, men ändå.
Märker att jag sätter det samman med tröst. Jag är deppig, känner mig väldigt ensam här uppe i sovrummet och vill därför "belönas" med socker?! Jo så går tankarna omedvetet. De måste jobbas bort.
Bad sambon köpa något gott i affären. Han stelnade till - Men, du sa att du inte skulle, började han.
- UTAN socker!
- Aha, då så.....tystnad.... och vad är det då, frågade han.
- Hmm vet ej...
Får väl se vad han kommer hem med.
 
Kväll
Fan va tradigt liv. Ligga här och glo. Gottesugen satan. Ena ungen beter sig som fan själv. Ahh suck! Vill bara ut och springa?! Det trodde jag inte att jag skulle skriva när jag tog upp pennan och anteckningsboken. Tänk... ja där ser man. Tänk där trodde jag att jag ville proppa i mig massa godis men allt jag suktade efter denna dötrista torsdagshelvete var alltså en löptur.
Ja det låter lockande tycker mitt hjärta. Det tycker dock inte min kropp. Snart så...
Hungrig.....
 
Ännu senare kväll
Oj nu kommer jag verkligen att sättas på prov. Dottern och sambon min har varit och hyrt film och köpt godis. Vi tre ska se film tillsammans i min borg, Sjukborg. Åhh påsen är så nära.
Nä! Jag ska klara de!
 
Natt
Det gick . Ska jag vara ärlig så blev jag inte ens sugen på deras. Sambon hade gjort något gott även till mig. Sockerfritt mörkt choklad 70% i en banan . Värmt i micron. 
Gott, lite för omogen banan, men gott. Min sambo han kan han.
Känner knappt för att äta. Feber, ont överallt, huvudvärk ...nä de e inget lockande då. Inte ens godis.
 
 

Kommentera här: