Dag 15 Kvalitetstid och förhoppningar

 
Gårdagen var en bra dag. Vi började med att sova länge. Eller rättarsagt läääänge om man mäter i "barnfamiljemått". Vi lämnade sängen strax efter 11.00 allesammans. Underbart! 
Sen åt vi en god frukost och drog till havet. Det är fantastiskt att bo 3 km från havet. Ändå är det så sällan vi är där, så här års iaf. Varför förstår jag inte. För så fint där va idag. Kallt och blåsigt men vackert.
Vi lekte kurragömma med barnen, la oss ner och blundade och lekte att vi låg och solade mitt i varma sommaren. Ja vi hade en fin dag vid havet. 45 minuter , ha ha sen började sonens kinder bli lila. Han har så känslig hud så bäst att åka hem.
 
Sen blev de hem och ta det lugnt bara. Läsa era bloggar, kommentera lite och bara va. Lagade en god middag som följdes av film. Barnfilm. Rätt trist sådan, men barnen myste och så oxå vi vuxna. 
Bra dag helt enkelt. 
 
Idag blir de spännande. Lilleman ska gå på bio för första gången! Längtar så efter att få se hans reaktioner. Det älskar jag med barnen. Att få vara med och dela alla dessa "första gångerna". Se minerna, höra kommentarerna och uppleva de på nytt. Älskar varenda sekund av de. 
 
Förhoppningen är även att jag ska komma ut och springa idag. LÄNGTAR!
Men vågar inte riktigt tro att det går än. MEN vi får se helt enkelt. Snön föll igårkväll och för första gången i år så la den sig. Ville så gärna ut och lufsa i snön. Men...nu i morse va all snö borta...suck 
 
Sockerfri två veckor nu!!! Känns jätte bra! Gick in och beställde en bok idag som jag har mycket förhoppningar om. Visar när den kommer. 
 
 
Bjuder på lite bilder från havet
 
 
Längtar tills jag springer här igen. Underbart. 9 km lång strand
 
 
 
 
 
 
Kram på er & trevlig söndag.
 
 
1 Träningsblogga - Ida:

skriven

Fantastiskt att bo så nära havet!
Har alltid bott i kuststäder, svårt att tänka mig att inte ha havet nära :)
Gillar egentligen inte att bada, eller åka båt eller någonting som hör havet till, men fint är det!

2 Life of Johanna:

skriven

Lät som en härlig lördag! :)

Hoppas han gillade biobesöket :)

3 dianasdrömmar:

skriven

Mysig dag kram Diana

4 Cecilia Mattsson:

skriven

Det låter som om du har haft en skön helg! Ja visst är det fint att bo så nära havet :)

5 Jessica Högberg:

skriven

Havet är mäktigt så här års!

Kommentera här: