Dag 13 Fredagsmätning och stort misstag.

 F-r-e-d-a-g. Smaka på ordet. Säg det igen ... ordet tål att sägas om och om igen. Fredag. Det har en speciell klang. FREDAG! Man blir lycklig av det.
Idag är det fredag och det innebär familjetid och familjemys ikväll. 
För min del innebär det även fredagsmätning. Väger och mäter mig varje fredag för att se hur det går med träningen. Ha, denna fredagen blir nog inte så kul heller. Ingen träning på ett tag. O förra fredagen va jag sjuk och hade knappt ätit, då va de bra mätning ha ha. Nej skämtåsido. Men bra att ha lite koll tycker jag. Jag får en bättre överblick då.
 
Misstag, ett stort sådant.
Ja det kan man kalla det jag och dottern gjorde igår ha ha.
Jag hade lovat henne att få mysa lite med mamma en vanlig torsdagkväll, stanna uppe en stund extra och ligga i mammas säng och titta på familjen annorlunda tillsammans. Lycka, och som om inte det vore nog så skulle vi baka chokladbollar, eller ja smeten bara, rulla bollar orkade vi ej. STOPP tänker ni nu. SOCKERFRITT va det ju. Jajemen svarar jag det blev de minsann mä. 
Med detta istället för strösocker
 
 
Ica sötströ. Va ju så sockersugen och har suktat efter detta hela dagen. Men nej fy fan. (förlåt) Men usch och fy. Smakade ju inte sött?!! Ha ha. Så besviken så .... men åt gjorde vi ändå, i brist på annat.
Mamma min skickade goda sockerfria recept via sms hela kvällen. Hon är en pärla minsann. Så nu ska det testbakas i helgen tror jag. Något gott måste det väl gå att åstakomma utan socker? 
 
Kram på er och ha en trevlig fredag.
1 Therese Bjärstig:

skriven

Kanske bättre att undvika substitut som triggar sockersuget? Eller så är ett tips att kika på forum/sidor för diabetiker, de lever ju fullgoda liv utan socker, eller iaf väldigt lite. När jag har kört sockerfritt så har jag hittat en del recept då jag googlat på bakverk osv för diabetiker :-) Å ja, fredag, njut av dagen, här väntar jobb och sedan bubbel och musslor ikväll, som jag längtar! KRAM

2 Camilla:

skriven

Du kämpar på bra mot sockret! Jag känner mig helt förslavad under detta vita gift :/

3 Ingmarie:

skriven

Tror också det är bättre du skippar allt vad substitut heter. :-)
F.ö. gillar jag veckans alla dagar! De är ju en del av livet. :-D

4 Träningsblogga - Ida:

skriven

Blogga bra recept om du bakar något gott i helgen då! :)

5 Life of Johanna:

skriven

Alltid skönt med fredag! Innebär mannen inte måste upp tidigt och jag får sällskap här hemma! :)

oh chokladbollar, det har jag varit sugen på i evigheter, måste ta tag i det och göra snart.. fast mina får innehålla socker haha.. Snäll mamma du har iaf.

Nej, det gjorde faktiskt inte ont, hade grundat med lite smärtstillande innan av ett par drinkar och fyllde på med ett par efteråt med. Men såg inte klok ut dagen efter.

6 Thea:

skriven

sv: det tycker jag du ska göra!

Tråkigt att du inte gillade sötströ! Själv äter jag det inte eftersom det är så himla onaturligt!

7 Ingmarie:

skriven

Vet inte om du läste svaret "hemma hos mig" men det där med att alla mina jobb ständigt är roliga är ju inte riktigt sant. :-) Men jag har valt att se varje dag som "bra" oavsett. Helt enkelt för att jag ser varje dag som en gåva. :-)

8 Thea:

skriven

Fokusera inte allt för mycket på resultaten när du känner att det inte blivit som du tänkt dig! Tänk på hur du mår och vad som gör dig glad. Tänk på vad du kan göra till nästa vecka. Lägg upp en plan!

Kommentera här: