Dag 12 Frestelser och träningsskor

 
Första dagen på jobbet som sockerfri. Känns bra. Tackade nej till en lussebulle. Kändes helt okej. Stolt faktiskt. Åt inte mycket alls visserligen. Fick ta ett par rån här hema när jag kom hem istället. Det hade hänt så mycket på jobbet så min sockerfria livstil hann aldrig ifrågasättas. 
Nästa helg igen kommer jag att sättas på prov rejält dessvärre. Då ska vi på 60 års kalas. Tårta o allt.
Men men, jag ska rusta mig. Får göra någon riktigt smarrig sockerfri dessert åt mig. Så ska nog det oxå funka.
Handeksemen mina är dock tillbaka och detta med råge. Fan mä.  Men har fått många råd och tips. Eventuellt så ska ännu mer uteslutas från min kost. Måste bara samla kraft och ork. Händer en hel del i familjen för tillfället så när jag har balans kanske jag tar steget. Allt måste stämma och passa för att man ska orka ro allt i land. Men sockerfritt de ska jag köra oavsett för det har jag gett mig fan på =)
 
Blev shopping i stan efter jobbet idag med fina mamma och barnen. Det var skor till tösen som stod på handlelistan. Tror inte det finns andra som kan slita skor så som den tösen. Men men, nu är nya kängor och nya innegympaskor köpta. REA dessutom, glad unge och ännu gladare mamma. Så fick jag en "mammastund" jag oxå idag. Det var inte helt fel. Har saknat min mamma. Står väldigt nära min mamma och vi pratar om allt. Så skönt. Hoppas bara att mina barn kommer att tycka och känna likadant en dag när dom är äldre. 
 
 
 
Dotterna nya gympaskor. Attans att man inte kan trycka ner fötterna i ett par 35:or =(
 
Nu ska jag laga lite soppa, det kanske kan värma denna frusna kropp litegrann.
kram på er
 
 
 
1 Life of Johanna:

skriven

Ja halsbränna suger, skall bli skönt och slippa den med när liten är ute! :) Men man får försöka tänka det kommer något gott ur det :)

Tråkigt med din eksem, du har sådan otur :(

2 Life of Johanna:

skriven

Du får komma hit och bebisgosa lite :)

3 Fröken M:

skriven

Det kan verkligen vara skitjobbigt att motstå sockersuget - jag vet, jag är totalt beroende !?
En kompis hade dock med sig rawchokladbollar hit förra veckan
Dessa var helt utan socker och annan "skit".
Jag var till att börja med väldigt skeptisk,
men jag lovar att dom var JÄTTE goda !
Hojta till om du vill ha receptet :)
Kram

4 Fröken M:

skriven

Då blir det tyvärr värre - dom var fullknökade med nötter :(

5 Life of Johanna:

skriven

Låter bra :) Då skall vi bara få ut den där ungen med haha

6 Tommy:

skriven

Sv: Tack så mycket, det hoppas jag oxå!

7 dianasdrömmar:

skriven

Ursnygga skor kram Diana

Kommentera här: