Lycka!

 
Söndag igen. 
Klockan ställdes tidigt i morse. Hade någon sagt detta till mig för ett par tre år sedan att jag skulle ställa klockan en söndagsmorgon klockan 8.00 för att ut och springa långpass så hade jag förmodligen asgarvat och sagt- Ja eller hur?!
MEN jag har förändrats. Och enligt mig själv, till det bättre.
Jag prioriterar min träning, för att den ger mig så himla mycket. Jag blir glad, frisk och en mer tålig mamma. De skälen räcker för att jag frivilligt ska ställa klockan en söndagsmorgon istället för att såsa kvar i sängen. 
 
Och så glad jag är för att jag gjorde detta. För vilken belöning jag och jobbekompisen fick. 
Vi mötte upp 9.00, sprang i skogen cirka 7 km , och då kom vi upp längs med havet. Solen bländade oss.
Vilken syn. Vilken lycka! En sån belöning att få vara med om soluppgången. Solen glittrade sig i havet. De möttes där så fint och gav oss båda en underbar gåva såhär en vanlig "sketen" söndag.
 
Rundan gick bra även idag. Mindre nervös inför denna löptur tillsammans. Gick bättre idag. Höll inte på att dö så många gånger denna gång =)
Tufft var de. Backar är jag inte van vid. Inte trail alls. Så det tar ju som fan. Men det är bra. 
Testade mina fina Salomin Speedcross som stått sen jag köpte dom strax efter jul. Vilken underbar sko! Jobbekompisen kämpade på där i sanden, medans det kändes som jag sprang på asfalt. Härligt.
Vi la in 3 ruscher idag.
Hmm , eller ja han gjorde de och jag hängde på. Men de var kul.
Något läskigt när vi for fram där mellan träden och rätt som det var tog stigen slut! Jahopp där var en backe ner. Men de va kul.  Förra gången sprang vi 15 km med en snittid på 7.01 min/km ( dåligt i know, men man måste börja någonstans) Men idag trots att vi stannade till 3 gånger ( 2 vätskeintag & en selfiebild tillsammans med havet som jobbekompisen tog ) så hade vi sänkt tiden till 6.29 min/km!! Det går framåt.
 
Efter löpturen en stadig frukost och duch så vart det dags för släktträff. 25 års brunch.
O vilken brunch. Så nyttig! Jag blev så glad. Perfekt, sånt man älskar nuförtiden ju. Där va frukt och grönt i mängder, bananplättar, fröknäcke, gott grovt hemlagat bröd, smoothies osv.. En riktig fullträff med andra ord. Och nej, de kändes faktiskt inte alls när de andra åt tårta. För jag har valt detta själv. Jag väljer att må bra framför mitt dåliga sockerberoende som jag hade innan. Jag är nöjd.
 
 
Nu sover barnen gott i sina sängar och jag & sambon ska passa på att mysa lite. 
För nu är det kvällveckojobb hela nästa vecka för sambon. Vilket betyder planering med stort P vad det gäller min träning nästa vecka. Imorgon börjar han först 18.00 så jag följer Mias råd och tar bussen halvvägs hem från jobbet & springer resten. Kanonbra tips. Tack!
 
 
 
 
 
1 Fröken M:

skriven

Det låter som en perfekt söndag ! Och vilka snygga skor !!
Haha... visst är det gott med chokladbollar.
En slank raskt ner i min mage efter maten.
Men som sagt - jag har kommit till en punkt när jag inser att jag mår bäst när jag gör allt med MÅTTA.
Lite godis är okej, likaså en pizza då och då så länge som jag får in vardagsmotion i mitt liv :)
Kram

2 Fröken M:

skriven

Vilket fynd ! Jag skulle verkligen behöva nya skor, mina har gått ganska många mil för långt egentligen och är rätt slitna.
Men dom är ju så himla insprunget sköna !! :)
Innan har jag bara sprungit på plan mark i stan ( om man bortser från förra vårens maratonstafett i skogen som fullständigt höll på att ta livet av mig med sina "mördarbackar" ) men här bor jag med löparspåret runt knuten så nu blir det trail även för min del framöver.
Och jag tror faktiskt att jag kommer gilla det !!

3 Mia:

skriven

Bra jobbat! Det är alltid värt det. Under tiden och efteråt :)

4 Therese Bjärstig:

skriven

Men så bra jobbat vännen. Låter gudomligt! Och med tanke på distans terräng och sand var det bra tid i mina ögon iaf! Du ska vara stolt! Gonatt ♥

5 Therese Bjärstig:

skriven

Tittar in och önskar dig en fin dag <3 Här är det + och sol ute, får se om jag smiter iväg på lunchen på en kort runda om det är ok för Luran. Hon verkar iaf ha lite mindre ont i dag, alltid nått att glädjas åt. Och jag hoppas så att ni får den hjälp ni och C har rätt till så att hon får må så bra hon bara kan - tänker på er! KRAM

6 Camilla:

skriven

Förstår dig när du skriver att du ställer klockan för att ge dig ut på en löprunda, träningen kryper en under skinnet efter ett tag och får man inte sin träningsdos kan man nästan bli frustrerad. Så var det iaf för mig ifjol, jag kunde bli nästan sur och grinig om mitt träningspass blev inställt av nån anledning :/

Men ni är ju superduktiga som springer så långt, heja!

Brunchen lät ju helt fantastisk god, mums! Skulle inte tacka nej till nåt sånt själv :D

7 Träningsblogga - Ida:

skriven

Sicken härlig start på dagen!
Själv har jag inte nått dit ännu att jag ställer väckaren för att dra ut och springa, men en vacker dag kanske även jag gör det! :)

Kommentera här: