Fartlek

Ja, man ska väl aldrig planera.
Mina planer för idag innefattade  intervaller. Tuffa hårda intervaller. Men, livet ville annat idag. Mycket har satt sig på tvären denna dag. Först vårdcentralen med tösen min. Halsfluss på henne , check!  Skulle hämta ut penicillin då var deras datasystem paj så bidde ingen penicillin idag !!!
Suck! Lilleman vägrade somna ikväll, tösens feber vägrade gå ner från 40,1 trots alvedon. Först efter två timmar började den dala. Pust , tur de. 
Sambon ska röntga sitt dåliga knä imorgon så han ville oxå komma ut ikväll på en löptur för att framkalla en reaktion , o jodå så svullet det blev efter 3 km löpning.

När väl lilleman sov, sambon va färdigsprungen och klar , ja då va klockan så pass mycket att jag börjat tro att jag skulle bli tvungen att vänta tills imorgon. 
Men! Jag tog faktiskt mig ut ändå! Erkänner att det inte blev något vidare planerat intervallupplägg. Nej, jag har förutom ont om tid även lyssnat och tagit till mig av kloka råd. Gå ut lugnt. 
Så idag körde jag faktiskt fartlek. Lagom som start kanske? Jag gjorde sex rejäla ruscher. Blev ingen lång runda (5 km )men det blev av. Jag vann över alla där hemma i sofforna. Det är de som räknas.


1 Fröken M:

skriven

Det är precis DET som räknas ! och känslan efteråt, att man faktiskt "gjorde" det !
Vi anmälde ett lag till vårruset häromdagen så det har jag att kämpa för. och målet är att slå förra tiden på 23.54!
Det lär med andra ord bli en hel del intervaller här oxå framöver :)
KRAM

2 Therese Bjärstig:

skriven

Så duktig du är, å 5 km är långt för mig ;-D Allt är relativt! Å skönt att remiss ska gå ut så hon får kolla upp det, men att man ska behöva stå på sig och bråka så där, man blir så less. Här blir Luran hemma hela veckan, åt en halv rund polarkaka i morse, hon får knappt i sig nått... Dricker helst. Så hon behöver äta och samla krafter för att bli kry, så hon kan gå till veckan då jag har svårare att vabba. Önskar dig en fin dag <3

Kommentera här: