Dag 26 Bomull för själen

 
26 dagar utan socker. Känns riktigt bra. Igår städade jag ur vårt stora skafferi. Slängde lite gamla chokladkakor som inte blivit uppätna. Mina favoriter. Men jag kände mig inte sugen ens. Det känns som en stor förbättring. Detta kommer nog att gå bra trots allt.
 
Jobbig natt, tösen har legat på 40 graders feber och har feberyrat. Jätte obehagligt. Hon har en återkommande dröm varje gång hon är sjuk. Att hon dör. Usch! Så otäckt. O så svårt att försöka få kontakt med henne och bryta yran. Hoppas på mer sömn kommande natt. 
 
Idag var jag och sambon på BUP på möte angående tösen. Rätt tufft, men så nödvändigt. Satte ner foten lite idag. Nu får dom fasen reagera och även ta tösen så hon får hjälp. Jobbig sits. 
Tur man har löpningen att få andas ut genom. Den hjälper mycket här i livet. Utan den hade jag allt mått riktigt dåligt. Säger som killen jag sprang med i söndags - Löpning är som bomull för själen.
Så sant så.
 
Fann en stor belöning i brevlådan idag!
 
 
Så nu kryper jag ner i sängen tillsammans med min sjuka tös och myser med min nya Runners World!
 
Tror jag ska smyga ut ikväll på ett "lunka på pass" bara för att jag kan.
 
Running is life!
 
 
1 Anonym:

skriven

Så skönt att sockerlängtan gett sig! Borde dra ner jag med och iaf ha vita veckor... var ut å joggade 4 km i sakta mak. Var sugen på ett varv till men ska ut i morgon istället för att få lite distans. Nu var det mer för frisk luft. Och komma iväg lite. En halvmara vill jag springa i sommar iaf en gång. Läkarna sa dock att jag skulle nöja mig med milen då och då pga ryggen... men drömmar ska man uppfylla ju ;-) ha en fin kväll! Kram

2 Mia:

skriven

Löpningen är definitivt det som tar mig igenom tuffa dagar på jobbet. Alltid. När jag springer hem ramlar problemen liksom av. Hoppas allt löser sig. Kram

3 Charlotta Sofia springer och trimmar:

skriven

Håller med, löpning är verkligen det där lilla andningshålet när en känner sej pressad.

Skickar massor med krya till din dotter!

4 Elin:

skriven

Älskar löpning!

Kommentera här: