Dag 23 Transportlöp, träningsvärk och vinst!

 
Träningsvärken sen gymmet biter sig fortarande fast i armarna.
Benen är oxå väldigt möra, men inte så som jag trodde att dom skulle bli efter gårdagens långpass.
De gick bra att jobba, till och med att sitta på huk, även om det gör ont. 
Tösen min var på ridskola idag. Det blev en promenix på 2 km dit & 2 km hem.
Då jag har epilepsi och inte får köra bil längre så blir det väldigt mycket gång för mina barn. Ibland känns de trist, men jag tror faktiskt att det är bra. Stora tösen hon gnäller aldrig över att gå. Ibland blir de upp emot 5 km då vi ska handla osv.. Tror man gör dom en tjänst bara i detta lata samhälle. Men ibland hade det varit skönt att kunna hämta hem dom med bil bara.
 
När barnen va lagda hoppade jag snabbt i löparstassen innan sambon skulle märka de. Tänkte överraska honom med att hämta ut ett paket på posten åt honom och samtidigt passa på att handla lite.
Sagt och gjort, ut i snön och kylan, lunkade sakta för att få bort träningsvärken fortare (hoppas jag)
Kommer till affären då är servicebutiken STÄNGD , så paketet uteblev. Men handlat blev de iaf. Och rundan var ju inte onödig. Jag inkasserade ju 5,34 km löpning! Katjing! 
 
En annan rolig sak som hänt idag! Jag vann 5 flaskor vin på jobbets vinlotteri!! De ni. Vi som nästan aldrig dricker vin, ha ha , vi tål så lite jag och sambon. Men nu får vi bjuda hem folk lite mer. =)
Kul att vinna vart de iaf.
 
Nu ska jag hoppa i säng och mysa lite med min karl innan vi slocknar båda två.
 
kram & gonatt
 
 
Ja idag känner jag mig som en vinnare på mer än ett sätt. Dels vin vinsten, men även för att idag den 2/2 har jag redan slagit Januari månads löpdistans med 2 km! Härligt. Im back!!
 
1 Cecilia Mattsson:

skriven

Du är en vinnare, kanon bra gjort!!

2 Therese Bjärstig:

skriven

Grattis till vinet - jag kommer ;-D Å härligt med löpningen! Här verkar Luran fått halsfluss, ska ner å ta halsprov senare i dag, å min hals känns inte heller ok :-( Så surt då vi varit sjuka sedan 17 december, endast två veckor nu innan detta då vi var friska, orkar inte en vända till, ville så gärna komma igång med löpningen ju :-/ Tur jag får kika in här å läsa å inspireras <3 Å sant, bra att bar får gå, man tar bilen onödigt ofta! KRAM

3 Mia:

skriven

Den där vinvinsten hade passat mig :))

Kommentera här: