Benhinnorna?

 
Som jag skrev innan så är det kvällsvecka för sambon min.
Vilket innebär mindre träningstillfällen för mig.
Så idag hade jag tänkt jogga av den eventuella träningsvärken efter gårdagens långpass. Direkt efter jobbet skulle detta ske. Transportlöpning. Tanken var 7-8 km i makligt tempo.
Efter 5,5km fick sambon hämta upp mig dock.... så ont insidan av vaderna? eller vad man ska kalla de. Ont som fasen. Gav inte alls med sig efter ett tag heller. Ökade jag farten så ökade smärtan.
Kände ingen direkt träningsvärk innan idag. Frågan är då, kan de bero på gårdagens långpass , att jag hade de nya salomonskorna igår, eller att jag använde sambons nya balansplattta igårkväll? Eller en kombo av alla tre? Körde plattan igår och aj va de kändes. Gjorde faktiskt lite ont i ena benets insida då.
Så nu blir de vila några dar.
 
Förra veckans träningsupplägg blev såhär.
 
Måndag : Joggade av värsta  träningsvärken efter långpasset from hell. Transportlöp till och från affären. 5km
Onsdag: Ett litet fartlekspass på 5 km
Fredag: 7 km löppass med full teknikfokus
Söndag: Underbart långpass på 14 km med 3 st fartinslag
 
Nöjd med veckans pass. Denna veckan blir det myckete lugnare. Måste benen lugna sig. 
Duchade dom kallt direkt efter. O sen dess har jag haft kompressions strumpor. Om det hjälper eller ej vet jag ej.
 
Kram på er
 
Typiskt att de gick så dåligt idag, då solen sken som bara den och till o med lager 2 åkte av.
Mössan med till slut =)
 
1 Fröken M:

skriven

Det har jag fått några gånger efter löpning på hårt underlag !
Försök vila benen några dagar ! Kram

2 Therese Bjärstig:

skriven

Wow - vilken bra träningsvecka! Här har jag lite ont i halsen, plus luran som jag inte vill lämna själv M ännu jobbar, så det blir ingen löpning i dag heller... Men är sugen, var ju ända sedan i fredags jag var ut. Får abstinens, trodde jag aldrig ;-P Tänk att man kan förändra sitt tänk så - underbart! Hoppas du får en fin kväll, ska natta barnen nu och sedan ta in vovvarna. KRAM

Kommentera här: