Aktivt kalas

 
Nu är jag tebax. Mörare än någonsin.
Var på 60 års kalas hela dagen igår. Roligare kalas är nog svårt att finna.
Vi överraskade min moster och kidnappade henne på hennes jobb.
Drog iväg henne på ett litet spa i en ort i närheten. Vi hade hyrt hela stället 5 timmar. Först var det bara vi tjejer i släkten. 9 stycken töser. Karlarna kom senare på kvällen.
Syrran och jag började i gymmet. Litet men naggande gott =)
Så längesen jag gymmade. Då jag skulle spara benen inför dagens långpass så tränade jag mest överkroppen. Det tog hårt kan jag erkänna idag. Kan knappt röra armarna. 
Efter gymmet var det duch och ombyte till badkläder. I poolen och simma, simma, simma. 
Sen blev det god lunch som mamma fixat. Fläskfile och sallad. 
I poolen igen , simma lite till. Kusinen min ledde två vattengympa pass. Åh va kul. Aldrig gått på. Tyvärr glömde jag av att jag skulle spara mina stackars ben. Tog i för kung och fosterland ju.
Spaet erbjöd förutom gym och bassäng även massage, kurbad, tångbad, floating, massage osv... men jag höll mig till gym och pool . Min plånbok tyckte det var bäst så efter januari månad. 
Men jag är nöjd ändå. Mycket träning istället för att bara sitta på häcken ett helt kalas. 
 
Efter 5 timmars badande och gymmande drog vi vidare och åt en välförtjänt middag. Åhh vad den kycklingen med potatisgratäng satt som en smäck. Till efterätt åt de andra jordgubbscheesecake medans min älskade mamma hade fixat en god chokladmousse åt mig. Sockerfri såklart. Gott.
 
Klockan 20.00 tog allt slut och vi åkte hem och fortsatte mysa utan barn. Hade lite nostalgiafton och lyssnade på gammal musik. Härligt.
Vi ska lätt hyra det stället igen. Så härligt att vara lite mer aktiv på kalas. Detta fick mig även att inse att jag måste gymma lite mer.
 
 
Poolen med 28 grader
 
 
Gymmet
 
 
 
 
Vad tycks förresten om min nya bloggdesign? Jag är jätte nöjd. Tackar Amanda för jobbet hon lagt ner.
Just nu håller jag på att försöka överleva bara. e helt slut efter långpasset . Återkommer om det mer ikväll.
 
 
Kram på er
 
 
1 Träningsblogga:

skriven

Bloggen ser jättefin ut!

Kommentera här: