Wings for life

 
 
 
 Nu är det gjort. Nu har jag anmält mig till Wings for Life 2016. Sprang detta lopp ifjol , men då det var i samma veva som jag gick in i väggen så innebar det mest ångest där och då. Jag minns att jag grät när jag kom tillbaka med bussen till start och mötte mamma & sambon. Grät över att jag själv inte var nöjd med hur långt jag hann innan bilen kom ifatt mig. Det jag har insett nu i efterhand är ju att jag inte alls var beredd på den helvetiska bron som man skulle över. Men med facit i hand så är jag nu redo att återigen erövra bron.
 
Detta är ett väldigt annorlunda lopp. Då det inte finns någon mållinje att satsa på. Utan mållinjen korsar dig.Du vet helt enkelt inte hur långt loppet kommer att bli för dig. Jag har för mig att bilen startar 30 minuter efter att starten går. Så när bilen är ikapp dig är ditt lopp över. Den som mllinjebilen kör om allra sist är vinnaren i loppet. Detta är ett unikt lopp på många sätt. Dels pga att 100 % av anmälningsavgifterna går till ryggmärgsforskning. O dels för att loppet startar exakt samtidigt i cirka 30 länder. Där blir alltså en vinnare i varje land, sen blir där en som är världsvinnare även. Ett väldigt unikt lopp med andra ord.
 
Vill du vara med så gå in här och anmäl dig till årets lopp som i Sverige springs i Kalmar den 8 Maj.
 
Nej detta inlägg är inte sponsrat (tyvärr =)) Vill bara tipsa om årets folkfest.
1 Anonym:

skriven

Ruggit avis, läste om loppet i massa löpbloggar ifjol och skulle gärna springa det någon gång... Du får springa för mig med i år!!! Själv ska jag försöka hitta en lösning på min onda hals... Kram

2 Anonym:

skriven

Jag igen ;-p

3 Therese Bjärstig:

skriven

Hm jag verkar bara bli anonym?!

Kommentera här: